Aquells que diuen que ens sobren universitaris que no tenen cabuda en el mercat laboral, tenen raó si seguim així no tindran cabuda, però s'equivoquen dient que sobren. Si l'aparició de les TIC ens a dut a la societat del coneixement, la força de treball no és el motor, sinó el coneixement de cadascú . Llavors si calen universitaris, però no hi ha demanda per ells és perquè s'ha de crear, cadascú ha d'aportar els seus coneixements segons les seves habilitats que al cap i a la fi és el que els motivarà i alhora com els fa únics ningú els pot igualar, ni copia. Llavors si que calen universitaris, el que no té sentit llavors són els plans d'estudi tancats, aquests poden provocar una bombolla en els treballs qualificats. Si la universitat no ens deixa treure el coneixement en base les nostres habilitats ho haurem de fer per la nostre compte si volem trobar treball i que sigui ens agradi. Aquella premissa "ets de lletres o de números ?", forma part del passat, les disciplines estan en xarxa actualment, un gran exemple ens el troben en les rodes de premsa del Consell de Ministres on els periodistes no fan bones preguntes d'economia i en canvi els economistes que en saben un munt no són els responsables de preguntar. Ara la premissa ha de ser : "quin és el teu saber fer (now-how)" ?
Sóc d’una generació que viu sota l’etiqueta de “ni-ni”, la realitat es una altre, som la generació del canvi. Quin canvi ? El canvi que ha suposat l’aparició de les noves tecnologies de la informació i la comunicació,la supressió de barreres proteccionistes, ara els mercats cada cop són més madurs i estan saturats, els clients cada cop són més exigents i les persones cada vegada estan més formades. Us proposo en aquest blog afrontar d’una manera apassionada aquest canvi.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Charles Darwin, Origen de les Espècies, 1859 :
“No és la més forta de les espècies la que sobreviurà, ni la més intel·ligent, sinó la més sensible als canvis"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada