M'he decidit a escriure tot el que he trobat referent a les últimes tendències a la xarxa .
Cal destacar que la cultura i llengua catalana ara amb la utilització del domini .CAT per part de Google no només hi està present i participa en els partits amistosos , sinó que ara hi competeix oficialment , per tant , l'afirmació de Saül Gordillo :"la llengua (catalana) està entre les 40 amb què treballa Google, que és la Champions League d'Internet" , ja ha estat superada i això vol dir que seguim avançant . Així , doncs només ens queda lluitar per obtenir prestigi , reconeixement i lideratge. Cal destacar que el mirall google.ppcc.cat desapareixerà perquè Google amenaça amb represàlies legals i es que ara comença a ser important l'actuació legal en possibles cassos de ciberocupació , com també ha passat amb la Frikipèdia.
Mentrestant , a la XBS son més de 500 i celebraren el primer aniversari i la Castosfera està fent el salt de la xarxa al paper ( pas altament reclamat per en Marcús), segons www.ebredigital.com , desenes de relats de blocaires ebrencs i del Matarranya es publicaran per l’editorial Cossetània. Així doncs , aquestes s'afeixen a la llista d'altres blocaires que ja ho han fet com ara, Toni Ibanyes , Xavier Mir i Daniel Closa. A més també cal destacar els autors que han tret llibres parlant del fenomen com Saül Gordillo (per cert , espero que et milloris) o Enric Bruguera ,i pel que fa al periodisme a Internet cal destacar el llibre del pioner Vicent Partal, tot un referent als Països Catalans. Una altre noticia és que ha aparegut un cens de la policatosfera , aquest es un àmbit en el qual bastants poliblocaires obtén per no permetre comentaris cosa que els fa publicitaris i fent que deixin de ser una eina de democràcia participativa en aquest sentit per donar resposta a aquesta insosteniblitat ha nascut el projecte Trencaclosques .Mentrestant la comunitat catalana a Internet es sòlida ,altres són crítics amb la catosfera ,
Aquest context favorable no es mostra en alguns cercadors , hi ha infrarepresentació de la catosfera als cercadors de weblogs i alhora altres es dediquen a mostrar les diferents realitats de la cultura catalana que mostren la seva vitalitat , lluitant positivament contra els que ens volen desunir per fer-nos més dèbils i tergiversar la nostra identitat , per això una bona manera és l'itinerari virtual per tots els Països Catalans, a través de set blocs (10 d'Octubre). A més a més , ha aparegut un article al diari Metro , que resumeix els llocs Web i ciberdietaris on la gent protesta davant l'insostenible situació de les infraestructures , i parlant referencies blocaires cal destacar la Taula Periòdica de la Catosfera, d'en Marc Arza.

Els ciberdietaris , a més de les utilitats esmentades , també són el negoci del futur ,no pas per la publicitat que majoritàriament només serveix per cobrir petits costos , sinó per les externalitats que genera basades en la salut , la cultura , la imatge i la transparència , a més les descrites en el Projecte Internet Catalunya, com l'increment de l'autonomia o les relacions socials .Així , doncs els ciberdietaris redueixen altres costos de la nostre vida , però a més ,poden ser una plataforma d'autopromoció . Tot això és degut a que l'arribada de la cultura de baix cost suposarà donar tanta o més importància a la l'eficiència social i d'imatge respecte eficiència econòmica . En definitiva , les esfericacions sostenibles seran un negoci , això segur , no pot suposar pèrdues , com va denunciar en Xavier Mir en allò que anomenava la perversió del fet blocaire. Al voltant d'aquest tema us deixo aquesta referència: "Els blocs corporatius a Internet són una opció en auge que persegueix augmentar la competitivitat i la productivitat empresarial"
Llàstima de l'atac que està patint el ciberdietarisme, a Itàlia es privatitzaran ,tal i com ja han fet actualment amb les platges i a la Xina, Iran, Corea del Nord, Cuba ,entre d'altres hi ha censura , cosa que distorsiona el desenvolupament de la Web 2.0 en l'autopista de la informació sense peatges ni fronteres (internet) , sort que ara ha aparesgut el IBSN blocaire .Finalment , cal destacar que La 2 estrena dilluns a les 00:30Cámara abierta 2.0 , de temàtica blocaire. Per cert avui he descobert una interessant eina de radio a la carta, http://www.audioencatala.cat/
Per acabar, us deixo amb el el videociberdietarisme , l'efecte mirall que està de moda internacionalment i que podria ser un bon instrument per aprendre anglès , que ús sembla?