Els blooks o blogbooks, són els llibres que sorgeixen dels continguts dels blogs, doncs bé aquest tenen diverses avantatges que sorgeixen de complementar el valor de l'obra creativa entre el suport analògic i el suport digital. Això es degut a què suposa oferir un valor gratuït en el suport digital, que es basen en veure el making of del llibre, és a dir ,podem veure una evolució , ja que podem observar la data en que es va escriure un apunt, alhora podem observar els errors de l'escriptura que després s’esvaeixen a l’edició analògica i finalment podem observar com poden donar un contrapès o un complement les aportacions que suposen els comentaris.
Doncs, està a punt de donar a la llum un blook, basat en la literatura col·laborativa ("Literatura 2.0"), La Catosfera Literaria , la presentació serà Dissabte 17 de maig a les 19 h. al Casal de Vallromanes i aquest llibre a més de tenir les avantatges de qualsevol blook, té dos valors molt importants . D'una banda perquè reuneix 100 blocaires de diferents llocs dels Països Catalans,mantenint així unida i prospera la nostra llengua i cultura, en un espai comunicatiu al marge dels interessos artificials, la Catosfera, i de d'altre és el fet dehaver cedit els drets sobre el text perquè els beneficis que s’obtinguin siguin destinats a fins solidaris a l'escola “La Bressola” de la Catalunya Nord. Com ja he dit he col·laborat amb aquest text "Quan l'incertesa ens immobilitza cal crear nous horitzons", i aquí us deixo amb una presentació multimèdia en la que aparèixen els ciberdietaris que formen part del llibre.
Sóc d’una generació que viu sota l’etiqueta de “ni-ni”, la realitat es una altre, som la generació del canvi. Quin canvi ? El canvi que ha suposat l’aparició de les noves tecnologies de la informació i la comunicació,la supressió de barreres proteccionistes, ara els mercats cada cop són més madurs i estan saturats, els clients cada cop són més exigents i les persones cada vegada estan més formades. Us proposo en aquest blog afrontar d’una manera apassionada aquest canvi.
dimarts, d’abril 29, 2008
Els blooks, les avantatges d'afegir valor a les obres creatives
divendres, d’abril 11, 2008
S'obra la porta a la generació 2.0, en l’àmbit de la cultura
El parlament Europeu s'està plantejant l’accés lliure dels recursos culturals fonamentalment en format digital. Ho vol fer reformant els drets de la propietat intel·lectual per fomentar la creativitat i per tan la qualitat, per sobre de raons econòmiques, salvaguardant el dret de supervivència. A la pràctica des del meu punt de vista això suposa reconvertir la musica en eina de màrqueting i així d'obtenir els beneficis en els concerts, que és on es crea el màxim valor, ja que seria molt negatiu econòmicament desenvolupar només les capacitats d'umbral i no crec que es posi en perill l'avantatge competitiva de les empreses.
Aquesta predisposició seria incompatible amb el cànon digital. Però mirant el present aquí també està en vigor un altre avançament : “Bruselas considera que las telefónicas no tenen obligació de identificar als usuaris del P2P". Aquest informe determina un avenç cap a la protecció de dades dels usuaris i en canvi aquesta situació es contraposa a l'ús del cànon digital, en el sentit que en el segon cas se suposa que només per tenir un aparell d'enregistrament o arxivament de dades es violaran els drets d'autor.
Algunes cançons tenen el poder de transmetre diferents missatges, de tenir moltes interpretacions aquesta és la clau de que arribin al públic, perquè s'adapten al que pensa la gent en un moment determinat i per això són tan importants per nosaltres, però que ens agradi no suposa que aquestes siguin factor crític del èxit,ja no es venen els CD's, i aquesta situació ha acabat derivant en una rigidesa nuclear. Actualment la reproducció de música, ha perdut valor estratègic, sobretot a Espanya on segons l'ultima noticia compartir per P2P mentre sigui per ús propi es legal i ja que no té sentit vendre cançons quant la gent se les baixa per P2P .En definitiva el futur dels productes culturals passa per la creativitat, l'autopublicació, l'espectacle i per d’incorporació de publicitat d'altres productes.
dimecres, d’abril 09, 2008
Principi del buit .. de Joseph Newton
Us deixo amb un text de Joseph Newton que he rebut per correu, i que el cosidero molt interessant.
Tens l'hàbit d'ajuntar objectes inútils en aquest moment, creient que un dia (no saps quan) podrà necessitar d'ells.
Tens l'hàbit d'ajuntar diners només per no gastar-lo, ja que penses que en el futur podrà fer falta.
Tens l'hàbit de guardar roba, joguines, sabates, mobles, estris domèstics i altres coses que ja no usa fa bastant temps.
I dins de tu ?...
Tens l'hàbit de guardar el que sents, aspres, ressentiments, tristeses, pors, persones, etc.
No facis això!
És antiprosperitat.
És precís crear un espai, un buit, perquè les coses noves arribin a la teva vida.
És precís eliminar el que és inútil en tu i en la teva vida, perquè la prosperitat vingui.
És la força d'aquest buit que absorbirà i atraurà tot el que tu desitges.
Mentre estiguis material o emocionalment carregat de coses velles i inútils, no hi haurà espai obert per a noves oportunitats.
Els béns necessiten circular...
Neteja els calaixos, els armaris, la teva habitació, el garatge.
Dona el que tu no uses més.
L'actitud de guardar un munt de coses inútils amarra la teva vida.
No són els objectes guardats que estanquen la teva vida, sinó el significat de l'actitud de guardar.
Quan es guarda, es considera la possibilitat de falta, de manca. És creure que demà podrà faltar i tu no tindràs mitjans de proveir les teves necessitats.
Amb aquesta actitud, t'estàs enviant dos missatges per al teu cervell i per a la teva vida:
1º... que no confies en el demà
Charles Darwin, Origen de les Espècies, 1859 :
“No és la més forta de les espècies la que sobreviurà, ni la més intel·ligent, sinó la més sensible als canvis"