La intel·ligència social, s'obté mitjançant la creativitat dels consumidors juntament amb productors condicionada a l'estratègia d'un producte per part dels productors, els productes poden ser bens, serveis, persones, llocs, esdeveniments o idees, ja sigui producte genèric o bé marca o d'una institució . La innovació és la capacitat per trobar buits estratègics en el mercat i explotar els recursos per donar cobertura a la demanda potencial.
La innovació oberta és un actiu intangible, format per la mínima propietat industrial, ja que, l'eix central és compartir, tots són emprenedors del seu propi producte (consumidor, directiu, operari i productor), té molt més valor actualment que la innovació tradicional, que té un deteriorament del valor i si obté un valor afegit no és sostenible al llarg del temps . El motiu és que en temps de crisis econòmica només té èxit el talent, la capacitat d'arribar al públic objectiu (target) de forma personal (microtarget), i per tan això suposa, la proactivitat col·laborativa productor-consumidor, adaptar-se als canvis hàbits dels consumidors amb rapidesa i alhora fer-ho responsabilitat social corporativa. Perquè s'està construint, un nou indicador que informa del mercat, més transparent i no tan subjecte a les falles de mercat en l'eficiència, hem passat del preu a la intel·ligència social que suposa la web 2.0. Hem passat a tenir la llei de l'oferta i la demanda ampliada, on la mà invisible (preus) passa a ser la mà virtual (blocs,xarxes socials....).
La crisi és l’accelerador del canvi però aquest actualment reflecteix en una nova societat on l'important és la gestió del coneixement (capital humà) on per gestionar cal competències(habilitats que et fan eficient en el mercat, però sortosament les persones no són un mercat de competència perfecte com el de les patates en que les persones són preu-acceptants del preu de mercat,aquest va ser el cas de la revolució industrial, per això tenim màquines, llavors només són eficients les màquines?, fals només succeeix en treballs no qualificats, ara amb la llei de l'oferta i la demanda ampliada, cadascú té valor perquè allò que fa es diferent i com que és diferent compartir-ho ho engrandeix, ja que ningú es capaç de copiar una cosa amb personalitat.
Amb la llei de l'oferta i la demanda ampliada les intervencions seran mínimes per part de l'estat (mà visible), perquè és una eficiència que per primera vegada està començant a incloure l'equitat i així evitem moltes intervencions que redueixin l'eficiència, això si caldrà promourà la igualtat de oportunitats, caldrà sobreposar els mèrits personals per sobre de les herències, i per tan, garantir la sobirania individual en tots els àmbits.