diumenge, de juny 08, 2008

Últimes tendències a la xarxa (2)


Si fa poc deia que: “S'obra la porta a la generació 2.0, en l’àmbit de la cultura”, doncs araCoPeerRight intentarà anar a contracorrent de la cultura creativa. Les oportunitats de la generació 2.0 es veuen com una amenaça per aquells que no entenen la nova economia que explica Hiroshi Tasaka : “Si comparteixo amb tu els meus diners jo en tindré menys, però si comparteixo el coneixement jo no perdo el meu. I això canvia totes les estratègies. L’actual capitalisme només és capaç de veure allò que és visible, els diners, però el coneixement és invisible i allò important es saber veure’l. Necessitem saviesa per a reconèixer aquests valors invisibles”. La proba de tot plegat és que la intel·ligència col·lectiva que trobem amb la web 2.0, és el cinquè poder, en aquest sentit alguns ja han començat a anomenar aquesta nova economia com la wikinomia.





En Genis Roca distingeix actualment entre la web 4.5 i la web 2.0. “els grans empresaris senten que viuen en una Web 4.5 superior a la nostra. La dels resultats. Web 2.0 és una manera de fer les coses, una filosofia. Web 4.5 és la realitat dels resultats mesurables econòmicament. 4.5 va ser l’IPC del 2007 a Espanya. Un projecte ha de rendir com a mínim un 4.5, i si no implica pèrdues. I això sí que és perillós per a la competitivitat i la supervivència. Els de la Web 4.5 es senten superiors: tenen els diners. Els de la Web 2.0 es senten superiors: tenen un estil. Qui té raó?. Tots dos creuen tenir-la, però els de la Web 4.5 són els qui manen.” Aquesta diferència és lògica, ja que podem observar que normalment la web 2.0, utilitza el posicionament natural en buscador (gratuït) i la web 4.5 utilitza un posicionament de cost. La conclusió és : “La Web 2.0 ha de deixar de mirar endarrere (cap a la Web 1.0) i ha d’orientar-se cap endavant (cap a la Web 4.5). El veritable triomf de la Web 2.0 es produirà el dia que sàpiga com contribuir en el curt termini al compte d’explotació de la Web 4.5”.Mentrestant tot això passa gran part de la gent desconeixent les obligacions jurídiques dels blocs i pel que sembla:“L’Eurocambra promou un estatut jurídic per als blocs





Un dels últims projectes de gran èxit és el sistema de retroenllaços entre blocs i articles de La Vanguardia.es," La voz de la blogosfera" .D'altre banda cal destacar que el posicionament blocaire de bloguzz, si que és catosfèric, no com el de Alianzo que separa entre català i valencià.Reflexions De Mitjanit, està en la posició 221 dels 689 ciberdietaris catosfèrics. Un altre èxit, aquest de gran ressò és Facebook en català.Tot plegat és gràcies a la Catosfera que és dinàmica, de cada deu blocs que es creen a l’Estat cinc són catalans i per tan amb aquestes dades s’entén que hi hagin tantes iniciatives. Algunes de les últimes novetats són :



- La Catosfera Literaria: Els blooks, les avantatges d'afegir valor a les obres creatives.



- El projecte d’Estat Propi participa al concurs StartUP 2.0.



- La Penedesfera, ja és blocoteca. Ha sorgit per aprofitar els blocs territorials del Penedès per crear una majoria a favor de la vegueria del Penedès



- Campanya al YouTube: L'èxit de la campanya El món ha de saber-ho, ha fet fixar l'objectiu de aconseguir que el vídeo del reportatge Èric i l'Exèrcit del Fènix sigui el vídeo més comentat a YouTube.





-Sorgeixen els Premis Blocs Catalunya





D'altre banda cal destacar que El Gencat estrena el portal CliCat, una galeria multimèdia d’imatges i vídeos representatius de Catalunya, té el propòsit de fer accessible part del patrimoni audiovisual de la Generalitat (fotografies, vídeos i talls d’àudio). Finalment cal destacar que apareixen molts llibres sobre web 2.0, descarregables en PDF, l'últim és : “El futuro es tuyo”. Cal dir, que el que passa es que si ho imprimim gastem massa, mira la pantalla textos llargs és inhumà, així doncs comencen a penetrar en el mercat les impremtes online de baix cost.

Charles Darwin, Origen de les Espècies, 1859 :

“No és la més forta de les espècies la que sobreviurà, ni la més intel·ligent, sinó la més sensible als canvis"